Nabór pożyczka - nabór prowadzony w sposób ciągły

Print Drukuj

NISKOOPROCENTOWANA POŻYCZKA

Informujemy, że Ustawa z dnia 14 maja 2020r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. z 2020, poz. 875) wprowadziła zmianę w zasadach udzielania pożyczki dla mikroprzedsiębiorcy na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Zmianie uległa data, przed którą mikroprzedsiębiorca ubiegający się o wsparcie powinien prowadzić działalność gospodarczą, z 1 marca 2020r. na 1 kwietnia 2020r.

Wobec tego, z pożyczki mogą skorzystać mikroprzedsiębiorcy, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców tj. przedsiębiorca, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
  • zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz
  • osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro,
którzy prowadzili działalność gospodarczą przed dniem 1 kwietnia 2020r. w celu pokrycia bieżących kosztów prowadzenia tej działalności.
O pożyczkę mogą ubiegać się także mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.


Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat zasad udzielania pożyczki oraz sposobu wnioskowania (w tym niezbędne wnioski i formularze) kliknij tutaj
 
Wniosek o pożyczkę mikroprzedsiębiorca składa do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, a nie adres zamieszkania wnioskodawcy!
 

Wymagane dokumenty:

  1. WNIOSEK – kompletnie wypełniony, podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy.

  2. UMOWA O UDZIELENIE  POŻYCZKI:

  • jeżeli wniosek składany jest elektronicznie poprzez formularz praca.gov.pl umowę należy załączyć jako plik pdf (dołączamy oryginalny plik - nic nie wpisujemy, nie wypełniamy, nie podpisujemy jej odręcznie, nie skanujemy) – wnioskodawca dołączając do wniosku plik pdf z umową akceptuje jej treść;

  • jeżeli wniosek składany jest tradycyjnie (wysyłany pocztą lub składany w skrzynce przy wejściu do Urzędu – budynek B) umowę należy:
    - wydrukować w dwóch egzemplarzach
    - zaparafować każdą stronę,
    - podpisać czytelnie przez osobę upoważnioną oraz opatrzyć pieczęcią firmową, w wyznaczonych miejscach.

  1. UZUPEŁNIONY FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZY UBIEGANIU SIĘ O POMOC REKOMPENSUJĄCĄ NEGATYWNE KONSEKWENCJE EKONOMICZNE Z POWODU COVID-19.

  2. PEŁNOMOCNICTWO – jedynie w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika.
    PLIKI DO POBRANIA: KLIKNIJ TUTAJ

UWAGA!
WSZYSTKIE dokumenty, o których mowa w punktach od 1 do 4 należy złożyć już w momencie wnioskowania o pożyczkę, tj. wraz z wnioskiem!
Urząd może przyznać pożyczkę dla mikroprzedsiębiorcy, jeżeli wniosek został złożony prawidłowo i zawiera wszystkie wymagane dokumenty.


Jak złożyć wniosek:

  1. w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy praca.gov.pl pod warunkiem opatrzenia go kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym,

  2. pocztą tradycyjną lub do skrzynki na dokumenty (umieszczonej przy wejściu do budynku B).

Po uzupełnieniu formularza, zaraz przed złożeniem/wysłaniem wniosku sprawdź jeszcze raz dokładnie poprawność wprowadzonych danych!

Jak uzupełnić braki/błędy w złożonym wniosku:
Jeżeli złożyłeś wniosek, który jest niekompletny lub błędnie wypełniony (zostałeś o tym poinformowany przez pracownika PUP lub sam zauważyłeś, że nie przesłałeś kompletu dokumentów) złóż brakujące dokumenty/korekte błędnych informacji jak najszybciej.
Nie zapomnij dołączyć do dokumentów pisma przewodniego, w którym określisz swoje dane (imie i nazwisko/nazwę firmy, NIP), jakiego wniosku dotyczy uzupełnienie (nazwa wniosku, data złożenia, nr wniosku) oraz opis zgłaszanej korekty/uzupełnienia.  Instrukcja jak to zrobić znajduje się w poniższym linku:
Jak przekazać brakujące dokumenty do wniosków

Złożenie wniosku i umowy poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędzie pracy i znacznie przyśpieszy otrzymanie pożyczki.

 
Informacja telefoniczna:12 372 96 14.
Informacje o publikacji dokumentu