Nabór wniosków o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiebiorców
Cel pożyczki:
pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Kto może otrzymać pożyczkę:
Mikroprzedsiębiorcy, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tj. przedsiębiorca, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
-
zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz
-
osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro),
którzy prowadzili działalność gospodarczą przed dniem 1 marca 2020 r.
Zgodnie z wyjaśnieniami Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informujemy, że o pożyczkę może ubiegać się wnioskodawca, który na dzień 29.02.2020 r. zatrudniał i zatrudnia pracowników na dzień złożenia wniosku, na podstawie umowy o pracę (również w niepełnym wymiarze czasu pracy). Pożyczki nie mogą otrzymać jednoosobowe firmy, niezatrudniające pracowników (osoby prowadzącej działalność gospodarczą tj. wnioskodawcy, nie wlicza się do stanu zatrudnienia).
Gdzie złożyć wniosek:
Powiatowy Urząd Pracy, właściwy ze względu na miejsce prowadzenia działalności.
Wymagane dokumenty:
-
WNIOSEK – kompletnie wypełniony, podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy.
-
UMOWA O UDZIELENIE POŻYCZKI (ważne: kompletna umowa zawiera 6 stron):
-
jeżeli wniosek składany jest elektronicznie poprzez formularz praca.gov.pl umowę należy załączyć jako plik pdf (dołączamy oryginalny plik - nic nie wpisujemy, nie wypełniamy, nie podpisujemy jej odręcznie, nie skanujemy) – wnioskodawca dołączając do wniosku plik pdf z umową akceptuje jej treść;
-
jeżeli wniosek składany jest tradycyjnie (wysyłany pocztą lub składany w skrzynce przy wejściu do Urzędu – budynek B) umowę należy:
- wydrukować w dwóch egzemplarzach
- zaparafować każdą stronę,
- podpisać czytelnie przez osobę upoważnioną oraz opatrzyć pieczęcią firmową, w wyznaczonych miejscach.
-
UZUPEŁNIONY FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZY UBIEGANIU SIĘ O POMOC REKOMPENSUJĄCĄ NEGATYWNE KONSEKWENCJE EKONOMICZNE Z POWODU COVID-19.
-
PEŁNOMOCNICTWO – jedynie w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika.
PLIKI DO POBRANIA: KLIKNIJ TUTAJ
UWAGA!
WSZYSTKIE dokumenty, o których mowa w punktach od 1 do 4 należy złożyć już w momencie wnioskowania o pożyczkę, tj. wraz z wnioskiem!
Urząd może przyznać pożyczkę dla mikroprzedsiębiorcy, jeżeli wniosek został złożony prawidłowo i zawiera wszystkie wymagane dokumenty.
Jak złożyć wniosek:
-
w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy praca.gov.pl pod warunkiem opatrzenia go kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym,
-
pocztą tradycyjną lub do skrzynki na dokumenty (umieszczonej przy wejściu do budynku B).
Złożenie wniosku i umowy poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędzie pracy i znacznie przyśpieszy otrzymanie pożyczki.
UWAGA!
Jeżeli złożyłeś lub planujesz złożyć wniosek w ramach naboru, śledź na bieżąco stronę PUP, gdzie zamieszczamy aktualne wyjaśnienia i informacje dotyczące udzielenia pożyczki.
Informacja telefoniczna: 12 372 96 35 oraz 12 372 96 14.