NISKOOPROCENTOWANA POŻYCZKA
Informujemy, że Ustawa z dnia 14 maja 2020r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. z 2020, poz. 875) wprowadziła zmianę w zasadach udzielania pożyczki dla mikroprzedsiębiorcy na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Zmianie uległa data, przed którą mikroprzedsiębiorca ubiegający się o wsparcie powinien prowadzić działalność gospodarczą, z 1 marca 2020r. na 1 kwietnia 2020r.Wobec tego, z pożyczki mogą skorzystać mikroprzedsiębiorcy, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców tj. przedsiębiorca, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
- zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz
- osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro,
O pożyczkę mogą ubiegać się także mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.
Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat zasad udzielania pożyczki oraz sposobu wnioskowania (w tym niezbędne wnioski i formularze) kliknij tutaj
Wymagane dokumenty:
-
WNIOSEK – kompletnie wypełniony, podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy.
-
UMOWA O UDZIELENIE POŻYCZKI:
-
jeżeli wniosek składany jest elektronicznie poprzez formularz praca.gov.pl umowę należy załączyć jako plik pdf (dołączamy oryginalny plik - nic nie wpisujemy, nie wypełniamy, nie podpisujemy jej odręcznie, nie skanujemy) – wnioskodawca dołączając do wniosku plik pdf z umową akceptuje jej treść;
-
jeżeli wniosek składany jest tradycyjnie (wysyłany pocztą lub składany w skrzynce przy wejściu do Urzędu – budynek B) umowę należy:
- wydrukować w dwóch egzemplarzach
- zaparafować każdą stronę,
- podpisać czytelnie przez osobę upoważnioną oraz opatrzyć pieczęcią firmową, w wyznaczonych miejscach.
-
UZUPEŁNIONY FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZY UBIEGANIU SIĘ O POMOC REKOMPENSUJĄCĄ NEGATYWNE KONSEKWENCJE EKONOMICZNE Z POWODU COVID-19.
-
PEŁNOMOCNICTWO – jedynie w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika.
PLIKI DO POBRANIA: KLIKNIJ TUTAJ
UWAGA!
WSZYSTKIE dokumenty, o których mowa w punktach od 1 do 4 należy złożyć już w momencie wnioskowania o pożyczkę, tj. wraz z wnioskiem!
Urząd może przyznać pożyczkę dla mikroprzedsiębiorcy, jeżeli wniosek został złożony prawidłowo i zawiera wszystkie wymagane dokumenty.
Jak złożyć wniosek:
-
w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy praca.gov.pl pod warunkiem opatrzenia go kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym,
-
pocztą tradycyjną lub do skrzynki na dokumenty (umieszczonej przy wejściu do budynku B).
Po uzupełnieniu formularza, zaraz przed złożeniem/wysłaniem wniosku sprawdź jeszcze raz dokładnie poprawność wprowadzonych danych!
Jak uzupełnić braki/błędy w złożonym wniosku:
Jeżeli złożyłeś wniosek, który jest niekompletny lub błędnie wypełniony (zostałeś o tym poinformowany przez pracownika PUP lub sam zauważyłeś, że nie przesłałeś kompletu dokumentów) złóż brakujące dokumenty/korekte błędnych informacji jak najszybciej.
Nie zapomnij dołączyć do dokumentów pisma przewodniego, w którym określisz swoje dane (imie i nazwisko/nazwę firmy, NIP), jakiego wniosku dotyczy uzupełnienie (nazwa wniosku, data złożenia, nr wniosku) oraz opis zgłaszanej korekty/uzupełnienia. Instrukcja jak to zrobić znajduje się w poniższym linku:
Jak przekazać brakujące dokumenty do wniosków
Złożenie wniosku i umowy poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędzie pracy i znacznie przyśpieszy otrzymanie pożyczki.
Informacja telefoniczna:12 372 96 14.