Опубліковувач

Czwarty nabór wniosków dla samozatrudnionych

Nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych
 

Powiatowy Urząd Pracy w Myślenicach ogłasza od dnia 16.06.2020r.  nabór wniosków, o:

  1. Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników (szczegółowe informacje na temat wsparcia oraz wymagane druki: kliknij tutaj).

o którym mowa w art. 15 zzc ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2020 poz. 568).

Cel dofinansowania:
Pokrycie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
 
Kto może otrzymać wsparcie:
Przedsiębiorca będący osobą fizyczną niezatrudniający pracowników.

Warunek otrzymania wsparcia:

  • spadek obrotów gospodarczych (rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym) o co najmniej 30%;

  • niezaleganie w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Pracy lub Fundusz Solidarnościowy do końca III kwartału 2019r.,

Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania na te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej, które zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.

Jednocześnie, zgodnie z wyjaśnieniem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: dofinansowanie, o którym mowa w art. 15zzc może być przyznane przedsiębiorcy, który uzyska zwolnienie ze składek ZUS, o którym mowa w art. 31zo ustawy. Jeśli przedsiębiorca został zwolniony ze składek ZUS – nie stanowią one części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Jednocześnie przy dofinansowaniu, to przedsiębiorca wybiera, na jaką część prowadzenia działalności przeznacza dofinansowanie i nie ma obowiązku sprawozdawczości przy tej usłudze.

Spadek obrotów gospodarczych:
Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 31 grudnia 2019r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku.
 
Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiaca kalendarzowego.
 
Gdzie złożyć wniosek:
Powiatowy Urząd Pracy, właściwy ze względu na siedzibę.

Wymagane dokumenty:

  1. WNIOSEK – kompletnie wypełniony, podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy.
  2. UMOWA O WYPŁATĘ DOFINANSOWANIA:
  • jeżeli wniosek składany jest elektronicznie poprzez formularz praca.gov.pl umowę należy załączyć jako plik pdf (dołączamy oryginalny plik - nic nie wpisujemy, nie zmieniamy, nie wypełniamy, nie podpisujemy jej odręcznie, nie skanujemy!) – wnioskodawca dołączając do wniosku plik pdf z umową akceptuje jej treść;
  • jeżeli wniosek składany jest tradycyjnie (wysyłany pocztą lub składany na dzienniku podawczym) umowę należy:
- wydrukować w dwóch egzemplarzach,
- zaparafować każdą stronę,
- podpisać czytelnie przez osobę upoważnioną oraz opatrzyć pieczęcią firmową, w wyznaczonych miejscach.
  1. UZUPEŁNIONY FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZY UBIEGANIU SIĘ O POMOC REKOMPENSUJĄCĄ NEGATYWNE KONSEKWENCJE EKONOMICZNE Z POWODU COVID-19:
  • jeżeli wniosek składany jest w formie papierowej, należy pamiętać o podpisaniu formularza i opatrzeniu go pieczęcią firmową.
  • jeżeli wniosek składany jest elektronicznie, formularz uzupełnia się wraz z wnioskiem (nie dołącza się dodatkowego pliku, tylko uzupełnia wszystkie wymagane pola w elektronicznym formularzu na portalu praca.gov.pl).
  1. PEŁNOMOCNICTWO – jedynie w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika.

UWAGA!
WSZYSTKIE dokumenty, o których mowa w punktach od 1 do 4 należy złożyć już w momencie wnioskowania o dofinansowanie, tj. wraz z wnioskiem!

Urząd może przyznać dofinansowanie, jeżeli wniosek został złożony prawidłowo i zawiera wszystkie wymagane dokumenty.

Jak złożyć wniosek:

  1. w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy praca.gov.pl pod warunkiem opatrzenia go kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym,

  2. pocztą tradycyjną lub osobiście na dzienniku podawczym urzędu.

Z uwagi na zagrożenie spowodowane koronawirusem, Urząd rekomenduje aby wnioskowanie odbywało się drogą elektroniczną,  poprzez platformę: praca.gov.pl. Pozwoli to na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędzie pracy.

Przed złożeniem wniosku należy dokładnie zapoznać się z informacjami dotyczącymi wsparcia:
  • zamieszczonymi w zakładce: Tarcza antykryzysowa COVID-19 oraz

  • zamieszczanymi na bieżąco w niniejszym ogłoszeniu wyjaśnieniami Ministerstwa (załączone poniżej).

UWAGA!
Jeżeli złożyłeś lub planujesz złożyć wniosek o dofinansowanie, śledź na bieżąco komunikat dotyczący naboru, gdzie zamieszczamy aktualne wyjaśnienia i informacje dotyczące wsparcia.
 


Wsparcie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego


Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display