Nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców
Powiatowy Urząd Pracy w Myślenicach ogłasza od dnia 05.05.2020r. drugi nabór wniosków, o:
- Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców (szczegółowe informacje na temat wsparcia oraz wymagane druki: kliknij tutaj).
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW:
Od 05.05.2020r. – do 19.05.2020r.
(wnioski złożone po terminie naboru nie będą uwzględniane)
Pokrycie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne od tych wynagrodzeń.
Dofinansowanie zostaje przyznane od miesiąca złożenia wniosku (np. wniosek złożono 05.05.2020r. dofinansowanie przysługuje od maja).
Kto może otrzymać wsparcie:
Przedsiębiorca posiadający status mikroprzedsiębiorcy, małego lub średniego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 7 ustawy z dnia 6 marca 2018r. – Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018r. poz. 646).
Warunek otrzymania wsparcia:
- spadek obrotów gospodarczych (rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym) o co najmniej 30%,
- brak przesłanek do ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy, o których mowa w art. 11 lub art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 28 lutego 2003r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2019r. poz. 498, z późn. zm.),
- niezaleganie w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Pracy lub Fundusz Solidarnościowy do końca III kwartału 2019r.,
Ważne: dofinansowanie, o którym mowa w art. 15zzb może być przyznane przedsiębiorcy, który uzyska zwolnienie ze składek ZUS. W sytuacji, gdy przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia z opłacania składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzenia.
Spadek obrotów gospodarczych:
Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku.
Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
Gdzie złożyć wniosek:
Powiatowy Urząd Pracy, właściwy ze względu na siedzibę przedsiębiorcy lub miejsce wykonywania pracy przez pracowników.
Wymagane dokumenty:
Wykaz dokumentów do złożenia wraz z wnioskiem opisany jest w części VI pkt 2 Zasad ubiegania się o udzielenie dofinansowania. W części III Zasad opisano sposób uzupełnienia załącznika nr 2 do wniosku, tj. wykazu pracowników oraz kalkulatorów obrotu i dofinansowania.
ABY PRZEJŚĆ DO ZASAD I POBRAĆ PLIKI KLIKNIJ TUTAJ
Ważne: Wraz z wnioskiem o dofinansowanie wnioskodawca dołącza Umowa o wypłatę dofinansowania (kompletna umowa z załącznikami zawiera 13 stron):
- jeżeli wniosek składany jest elektronicznie poprzez formularz praca.gov.pl umowę należy załączyć jako plik pdf (dołączamy oryginalny plik - nic nie wpisujemy, nie zmieniamy, nie wypełniamy, nie podpisujemy jej odręcznie, nie skanujemy!) – wnioskodawca dołączając do wniosku plik pdf z umową akceptuje jej treść;
- jeżeli wniosek składany jest tradycyjnie (wysyłany pocztą lub składany w skrzynce przy wejściu do Urzędu – budynek B) umowę należy:
- wydrukować w dwóch egzemplarzach,
- zaparafować każdą stronę,
- podpisać czytelnie przez osobę upoważnioną oraz opatrzyć pieczęcią firmową, w wyznaczonych miejscach
Aby ułatwić Państwu aplikowanie o środki, poniżej (w załączniku) przekazujemy wzór kompletu dokumentów, uzupełnionego przykładowymi danymi. Proszę jednak pamiętać, że dane w nim zawarte mają wyłącznie charakter poglądowy, a za prawidłowe wypełnienie wniosku odpowiada wnioskodawca.
Jak złożyć wniosek:
- w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy praca.gov.pl pod warunkiem opatrzenia go kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym,
- pocztą tradycyjną lub do skrzynki na dokumenty (umieszczonej przy wejściu do budynku B).
Uwaga!
Przed złożeniem wniosku należy dokładnie zapoznać się z informacjami dotyczącymi wsparcia:
- zamieszczonymi w zakładce:Tarcza antykryzysowa COVID-19oraz
- zamieszczanymi na bieżąco w niniejszym ogłoszeniu wyjaśnieniami Ministerstwa (załączane poniżej).
UWAGA!
Jeżeli złożyłeś lub planujesz złożyć wniosek o dofinansowanie, śledź na bieżąco komunikat dotyczący naboru, gdzie zamieszczamy aktualne wyjaśnienia i informacje dotyczące wsparcia.
Wsparcie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego