PILNIE ZATRUDNIĘ - OFERTA PRACY: „PRACOWNIK SOCJALNY"

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Myślenicach informuje, że:
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sieprawiu
ogłasza nabór na stanowisko
PRACOWNIK SOCJALNY
 
Zatrudnienie na postawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy  na czas określony. 
 
Termin składania dokumentów aplikacyjnych: 03 listopada 2023.
 
 
Wymagania wobec kandydata niezbędne:
 
1) wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodnie z art.116 i art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 z późn. zm.) tj.:
 
-    posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych lub ukończenie studiów na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej lub do 31 grudnia 2013 r. ukończenie studiów wyższych o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:  pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie (weryfikacja uprawnień w oparciu o treść dyplomu i suplementu do dyplomu);
-    ukończenie studiów podyplomowych z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w powyżej
-    ukończone studia wyższe przed dniem 1 maja 2004 r. na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia i nauki społeczne lub socjologia w okresie 3,5 roku od dnia wejścia w życie ustawy tj. od 1 maja 2004 r .
 
2) obywatelstwo polskie;
 
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
 
4) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pracownika socjalnego;
 
5) niekaralność za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego popełnione umyślnie oraz za przestępstwa skarbowe;
 
6) nieposzlakowana opinia;
 
7) znajomość przepisów prawa z zakresu :
 
-    ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
-    ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
-    ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
-    ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego w zakresie kierowania osób na przymusowe leczenie w szpitalu psychiatrycznym oraz do domów pomocy społecznej,
-    ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w zakresie potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie decyzji administracyjnej,
-    Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 8 kwietnia 2021 r. w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego,
-    Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 września 2011 r. w sprawie procedury „Niebieskie Karty" oraz wzorów formularzy „Niebieska Karta",
-    ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego
-    innych przepisów i rozporządzeń  związanych z pracą na stanowisku pracownika socjalnego odnoszących się do spraw pomocy społecznej.
 
 
 
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku pracownik socjalny :
1) praca socjalna;
2) dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
3) udzielanie interesantom niezbędnych informacji w sprawach z zakresu pomocy społecznej;
4) opracowywanie projektów socjalnych;
5) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych;
6) pobudzanie aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
7) inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących  usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
8) współpraca z instytucjami, organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami działającymi na rzecz społeczności lokalnej;
9) opracowywanie projektów decyzji administracyjnych z zakresu pomocy społecznej, z zakresu stwierdzania prawa do świadczeń zdrowotnych o których mowa  w art.54 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
10) obsługa systemu informatycznego POMOST w zakresie rejestracji wniosków i wprowadzania wywiadów środowiskowych oraz weryfikowanie danych dotyczących osób ubiegających się o świadczenia z pomocy społecznej;
11) udział w opracowywaniu i realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka;
12) praca w zespole interdyscyplinarnym do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
13) praca z rodziną, o której mowa w ustawie  o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
14) przygotowywanie danych do opracowywania planów i sprawozdań merytorycznych;
15) sporządzanie sprawozdań wynikających z zakresu zadań;
16) archiwizowanie dokumentów w zakresie swojego stanowiska.
 
 
 
Pełne informacje o: wymaganiach dodatkowych, dokumentach wymaganych od kandydata, miejscu i terminie składania dokumentów aplikacyjnych dostępne na niżej zamieszczonej stronie internetowej:
 
https://www.siepraw.pl/aktualnosci/ogloszenia/nabor-na-stanowisko-pracownik-socjalny
Informacje o publikacji dokumentu