- dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne dla kościelnej osoby prawnej działającej na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, oraz jej jednostce organizacyjnej
o którym mowa w art. 15 zze2 ustawy z dnia 02 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. 2020 poz. 374, z późn. zm.)
Powiatowy Urząd Pracy może dofinansować część kosztów związanych z wynagrodzeniem pracowników zatrudnionych przez kościelną osobę prawną. Wnioskodawca nie jest zobowiązany do wskazywania spadku obrotów/ przychodów z działalności. Maksymalny okres dofinansowania to 3 miesiące. Wsparcie przysługuje od miesiąca złożenia wniosku (np. wniosek złożono w lipcu, dofinansowanie będzie wypłacane za miesiące: lipiec, sierpień i wrzesień).
Urząd może dofinansować 70% wynagrodzeń pracowników objętych wnioskiem (jednak kwota dofinansowania nie może przekroczyć 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia (tj. 1820zł) powiększonego o składki na ubezpieczenie społeczne od pracodawcy za jednego pracownika).
Jak złożyć wniosek:
-
w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy praca.gov.pl pod warunkiem opatrzenia go kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym,
- pocztą tradycyjną lub bezpośrednio w Urzedzie Pracy.
Na czas realizacji wniosku znacząco wpływa kompletność i poprawność wypełnienia dokumentacji. Po uzupełnieniu formularza, zaraz przed złożeniem/wysłaniem wniosku należy sprawdzić jeszcze raz dokładnie poprawność wprowadzonych danych!
Jak uzupełnić braki/błędy w złożonym wniosku:
Jeżeli złożyłeś wniosek, który jest niekompletny lub błędnie wypełniony (zostałeś o tym poinformowany przez pracownika PUP lub sam zauważyłeś, że nie przesłałeś kompletu dokumentów) złóż brakujące dokumenty/korekte błędnych informacji jak najszybciej.
Nie zapomnij dołączyć do dokumentów pisma przewodniego, w którym określisz swoje dane (imie i nazwisko/nazwę firmy, NIP), jakiego wniosku dotyczy uzupełnienie (nazwa wniosku, data złożenia, nr wniosku) oraz opis zgłaszanej korekty/uzupełnienia. Instrukcja jak to zrobić znajduje się w poniższym linku:
Jak przekazać brakujące dokumenty do wniosków