Asset Publisher

Czwarty nabór wniosków o dofinansowanie cześci kosztów wynagrodzeń pracowników

Nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców

Powiatowy Urząd Pracy w Myślenicach ogłasza od dnia 16.06.2020r. nabór wniosków, o:

o którym mowa w art. 15 zzb ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2020 poz. 568).

Cel dofinansowania:
Pokrycie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne od tych wynagrodzeń.
Dofinansowanie zostaje przyznane od miesiąca złożenia wniosku (np. wniosek złożono 17.06.2020r. dofinansowanie przysługuje od czerwca).

Kto może otrzymać wsparcie:
Przedsiębiorca posiadający status mikroprzedsiębiorcy, małego lub średniego przedsiębiorcy  w rozumieniu art. 7 ustawy z dnia 6 marca 2018r. – Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018r. poz. 646).

 

Warunek otrzymania wsparcia:

  • spadek obrotów gospodarczych (rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym) o co najmniej 30%,
  • niezaleganie w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Pracy lub Fundusz Solidarnościowy do końca III kwartału 2019r.,
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania na te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej, które zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.

Ważne: dofinansowanie, o którym mowa w art. 15zzb może być przyznane przedsiębiorcy, który uzyska zwolnienie ze składek ZUS. W sytuacji, gdy przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia z opłacania składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzenia.


Spadek obrotów gospodarczych:
Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 31 grudnia 2019r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku.
 
Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiaca kalendarzowego.

 
Gdzie złożyć wniosek:
Powiatowy Urząd Pracy, właściwy ze względu na siedzibę przedsiębiorcy.
 
Wymagane dokumenty:
Wniosek wraz z jego integralnymi elementami w postaci Załącnzika nr 1 i Załącznika nr 2 wraz z Umową. W części III Zasad opisano sposób uzupełnienia załącznika nr 2 do wniosku, tj. wykazu pracowników oraz kalkulatorów obrotu i dofinansowania.
ABY PRZEJŚĆ DO ZASAD I POBRAĆ PLIKI KLIKNIJ TUTAJ
 
Ważne: Wraz z wnioskiem o dofinansowanie wnioskodawca dołącza Umowa o wypłatę dofinansowania:
  1. jeżeli wniosek składany jest elektronicznie poprzez formularz praca.gov.pl umowę należy załączyć jako plik pdf (dołączamy oryginalny plik - nic nie wpisujemy, nie zmieniamy, nie wypełniamy, nie podpisujemy jej odręcznie, nie skanujemy!) – wnioskodawca dołączając do wniosku plik pdf z umową akceptuje jej treść;
  2. jeżeli wniosek składany jest tradycyjnie (wysyłany pocztą lub składany na dzienniku podawczym) umowę należy:
  • wydrukować w dwóch egzemplarzach,
  • zaparafować każdą stronę,
  • podpisać czytelnie przez osobę upoważnioną oraz opatrzyć pieczęcią firmową, w wyznaczonych miejscach
Urząd może przyznać dofinansowanie, jeżeli wniosek został złożony prawidłowo i zawiera wszystkie wymagane dokumenty.

Jak złożyć wniosek:
  1. w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy praca.gov.pl pod warunkiem opatrzenia go kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym,
  2. pocztą tradycyjną lub osobiście na dzienniku podawczym urzędu.
Z uwagi na zagrożenie spowodowane koronawirusem, Urząd rekomenduje aby wnioskowanie odbywało się drogą elektroniczną,  poprzez platformę: praca.gov.pl.Pozwoli to na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędzie pracy.
 
Uwaga!
Przed złożeniem wniosku należy dokładnie zapoznać się z informacjami dotyczącymi wsparcia:
  • zamieszczonymi w zakładce:Tarcza antykryzysowa COVID-19oraz
  • zamieszczanymi na bieżąco w niniejszym ogłoszeniu wyjaśnieniami Ministerstwa (załączane poniżej).
     

UWAGA!
Jeżeli złożyłeś lub planujesz złożyć wniosek o dofinansowanie, śledź na bieżąco komunikat dotyczący naboru, gdzie zamieszczamy aktualne wyjaśnienia i informacje dotyczące wsparcia.

Wsparcie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego


Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display