Tarcza Antykryzysowa – informacja na temat złożonych wniosków
Szanowni Państwo,Powiatowy Urząd Pracy w Myślenicach informuje, że wnioski dotyczące wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej są sukcesywnie weryfikowane i rozpatrywane według kolejności wpływu. Na dzień 06.06.2020r. złożono już ponad 7,5 tys. wniosków. 4185 wniosków zostało rozpatrzonych.
Na czas realizacji wniosku znacząco wpływa kompletność i poprawność wypełnienia dokumentacji. Każdy formularz musi zostać indywidualnie zweryfikowany . Pracownicy każdorazowo kontaktują się telefonicznie bądź mailowo z przedsiębiorcami, których wnioski wymagają uzupełnienia lub dodatkowych wyjaśnień. Czynności te jednak znacznie opóźniają proces wypłaty środków, dlatego prosimy o dokładne wypełnianie wniosku oraz weryfikację wprowadzonych danych przed jego złożeniem.
Dokładamy wszelkich starań, aby przekazanie środków pomocowych przebiegało maksymalnie sprawnie, jednak z uwagi na bardzo dużą liczbę złożonych wniosków oraz częste błędy formalne wymagające poprawy, prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.
Wnioskodawca każdorazowo zostanie poinformowany o sposobie rozpatrzenia wniosku. W przypadku aplikowania o środki poprzez portal praca.gov.pl wnioskodawca otrzyma odpowiedź na konto w praca.gov.pl. Informację o fakcie otrzymania korespondencji zwrotnej z urzędu wnioskodawca otrzyma również na adres e-mail. W przypadku wniosków złożonych w formie papierowej odpowiedź zostanie przesłana pocztą tradycyjną.
Jednocześnie przypominam, że w przypadku wykrycia błędów lub braków we wniosku pracownik PUP skontaktuje się z przedsiębiorcą telefonicznie bądź mailowo. W trakcie rozmowy wnioskodawca zostanie poinformowany o wykrytych nieprawidłowościach oraz poinstruowany w jaki sposób należy je skorygować.
WYKAZ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANYCH BŁĘDÓW WE WNIOSKACH:
- podanie błędnego numeru rachunku bankowego;
- brak podania nazwy przedsiębiorcy (imienia i nazwiska) lub podanie danych niezgodnych z CEIDG/KRS;
- złożenie wniosku do niewłaściwego urzędu pracy - wybierając urząd NIE należy kierować się miejscem zamieszkania/zameldowania, uwzględnia się miejsce prowadzenia działalności gospodarczej (dotyczy mikropożyczki i dofinansowania dla samozatrudnionych) oraz adres siedziby lub miejsce pracy pracowników (dotyczy dofinansowania kosztów wynagrodzenia pracowników);
- złożenie wniosku o umorzenie zamiast o udzielenie pożyczki;
- adres prowadzenia działalności gospodarczej wskazany we wniosku jest niezgodny z wpisem CEIDG/KRS;
- podawanie niepełnego adresu (brak ulicy, numeru budynku/lokalu);
- niekompletne lub błędne wypełnienie formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną - tj. brak podpisu, brak odpowiedzi na wszystkie pytania;
- błędne wskazywanie okresów, których dotyczy spadek obrotów;
- błędnie obliczona łączna kwota dofinansowania (podawanie kwoty dotyczącej 1 miesiąca, przy wnioskowaniu o 3 miesięczne dofinansowanie)
- błędne wskazywanie okresów, na które ma zostać przyznane dofinansowanie (dofinansowanie przysługuje od miesiąca złożenia wniosku, np. w przypadku złożenia wniosku w czerwcu, dofinasnowanie przysługuje od czerwca)
- niezgodność danych we wniosku z załączonym kalkulatorem dofinansowania i obrotów (procentowy spadek obrotów/wysokość dofinansowania wprowadzone we wniosku są różne od wyliczonych w kalkulatorze, liczba pracowników objętych dofinansowaniem różna od liczby pracowników ujętych w kalkulatorze, wykazanie składek ZUS do objęcia dofinansowaniem pomimo złożonego oświadczenia o ubieganie się o zwolnienie ze składek w ZUS (część D pkt 9 wniosku);